There was an error in this gadget

Monday, October 26, 2009

qada online

waarrghhh! da lame aku x menulis kat sini...walaupun da seminggu aku menjejakkan kaki kat uma tapi aku xleh un9...xtau la nape kat sini xde line tenet..dan akibatnye,saya menjadi sungguh buhsan! hanya satu je jalan untuk manghilangkan busan ketika itu..membaca novel..huh? jenui bace novel?? peliknye...haha...bile aku membe aku tau aku bace novel sume gelakkan aku..potassium asetate btol!

neh sume pasal nurul n najwa neh! diorang la yang influence aku...kalo jumpe je due orang neh mesti sembang pasal novel..rooftop rant la,tunas la,aA+bB la...pelik ke bile laki bace novel? da jadi mcm stigma; "laki bace novel itu jiwang" ..sebab sume orang yang tau aku bace novel sume kate aku jiwang...neh penjelasan sebetulnye: nonel yang aku bace sume pasal kehidupan k...no jiwang2! fullstop! heh...

by the way, thanks kat najwa sebab bagi pinjam novel2 tu sume...hehe..

aku tau nape ramai perempuan suke bace novel
dibawah neh antara sebab-sebabnye(ini untuk kes novel jiwang):

1. diorang berangan nk suami mcm watak dalam novel tu

2. diorang emosional sampaikan bleh nanges bace novel

3.bleh jadi alasan xnk wat keje laen sebab asyik sgt bace novel..hehe

tapi kekadang ade bagusnye bace novel...bleh meningkatkan imaginasi...huhu..n aku da tekad da nk qada balik un9 sebab da seminggu aku xun9..huh..

Saturday, October 17, 2009

update.new entri.

suda lama jari ini tidak bermain disini

terasa begitu ingin mencoretkan sesuatu

namun diri terasa malas

mungkin selepas pulang dari tempat ini

selepas abes perjuangan bersama paper2 physics,chemistry,math and b.i

entri2 baru akan menghiasi ruangan ini

tidak sabar untuk balik ke rumah

=)

Sunday, August 30, 2009

independence day

hari ni Hari Merdeka
da 52 tahun Malaysia capai merdeka..

bile sebut je merdeka mesti kite dapat tgk bendera banyak2 kan..
tp celebration taon neh mcm muram je..
maybe coz hari merdeka taon neh jatuh atas bulan pose kot

pagi tadi aku bangun pagi terus mencacak depan tv..
tgk sambutan merdeka kat Dataran Parlimen..
taon neh tade perarakan kereta berhias,
tade perarakan kereta kebal,
muram sekali..

teringat taon lepas aku,amir zainol n syed sambut merdeka kat BB
kami mcm pelarian je..
haha

kekadang aku terfikir...
budak2 muda sekarang neh faham ke erti merdeka?
baru2 neh aku tanye membe aku, brape taon da malaysia merdeka..
membe aku pun xdapat nk jawab..
tgk la generasi sekarang..
merdeka hanya di mulut tapi kosong di hati..

budak2 kecik,bile sampai je hari merdeka diorang ramai2 laung merdeka..
bile da besar sikit dorang gantung bendera kat basikal then ronda2..
pastu bile da besar diorang gantung bendera kan motor then race mase countdown..
inilah yang dipanggil "merdeka gaya remaja"
maybe diorang xtau pengorbanan generasi terdahulu..

baru2 neh aku dgr radio..
ade sorang pesara polis dulu..
die penah bunuh komunis lima orang..
tp die just dapat pencen RM700 per month..
berbaloi ke?

kita baru je merdeka 52 tahun...
tp keadaan da macam neh..
cube pikir keadaan kite 52 tahun lagi..
macam mane agaknye?


=)

Saturday, August 29, 2009

final word

saye ingin pulang
pulang ke tempat yang sepatutnya..
yang saya rasakan satu tempat yang paling membosankan ketika mula2 menjejakkan kaki di situ..
dan kini tempat itu membuatkan bibir ini terukir senyuman
entah apa sebabnya membuatkan saya begitu..
sekarang saya ingin pulang
entah bile lagi coretan akan menghiasi lembaran ini
yang pastinye saya akan merindui ruangan ini
ruangan yang akan menyaksikan perubahan yang bakal saya lakukan
selamat tinggal~
=)

bingkisan PERTAMA

entah apa yang meracuni fikiran

sehingga membuatkan saya memadam semua post sebelum ini

yurp! mulekan yang baru!

pembaharuan yang mungkin mengubah segalanye..

mulai saat ini...

akan ada coretan baru yang akan manghiasi lembaran ini...


=)